קום והתהלך: שביל הסהנדרין

קובי פינקלר No Comments on קום והתהלך: שביל הסהנדרין
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שביל הסנהדרין הוא שביל אינטראקטיבי ראשון מסוגו בישראל, באורך 70 ק"מ, אשר חוצה את הגליל מבית שערים ועד טבריה ועובר בין אתרים המיוחסים לחברי הסנהדרין.

פרויקט שביל הסנהדרין, הוא פרויקט ביוזמת רשות העתיקות בשיתוף עם מנהל חמד במשרד החינוך ובמימון פרויקט ציוני דרך במשרד ירושלים ומורשת ובשיתוף המועצות והעיריות שהשביל עובר בתחומן.

במסגרת הפרויקט הוכשר שביל – בין הארוכים בארץ – באורך של כ-70 ק"מ בחלוקה לחמישה מקטעים, המותאמים לחמישה ימי הליכה. השביל מותאם גם למשפחות ויוצעו בו מסלולים מעגליים. המסלול החכם יתקשר עם המטיילים באמצעות אפליקציה חדשנית מבוססת מציאות רבודה, שתיצור חווית טיול ראשונה מסוגה בשבילי הארץ. האפליקציה תאפשר שחזור וירטואלי של אתרי מורשת, תשלב דמויות שיפעילו את הילדים לאורך השביל, תקים את חכמי התקופה לחיים ועוד.

שביל הסנהדרין יחצה את הגליל התחתון דרך אתרים רבים שהיו מיושבים בתקופת המשנה והתלמוד. פעילות הסנהדרין, ההנהגה היהודית הראשית והסמכות העליונה בימי בית שני, גלתה ליבנה לאחר חורבן ירושלים ומשם לגליל, אחרי מרד בר כוכבא בשנת 135 לסה"נ. מתוך משבר הזהות הקשה שעבר העם לאחר חורבן המקדש, התפתחה בהובלת חכמי הסנהדרין, יצירה מחודשת של עולם ההלכה, ההגות והתרבות היהודית. התורה שבעל פה הועלתה על הכתב ונכתבו המשנה והתלמוד. כחלק מפעילות זו, נכתבה גם ההגדה של פסח, המביאה בחלקה העיקרי מעין תמליל של פגישת חברי הסנהדרין לאחר חורבן הבית.

פרויקט השביל מוקדש לחכמי הסנהדרין. החוויה האינטראקטיבית מחייה את התקופה ומחברת אותנו על העבר המפואר של התקופה.

האזינו:



0 תגובות